[gościnnie] Przeprawowe Mistrzostwa Penrite H6 - I Runda - 19.03.2016
Przeprawowe Mistrzostwa H6 to rajd jakiego w Polsce wcześniej nie było. Po raz pierwszy połączono formułę 6-godzinnego maratonu, z przeprawowymi odcinkami specjalnymi w stylu Poland Trophy.
Realizację projektu rozpoczęliśmy w 2014 r, pierwszy i następne sezony okazały się wielkim sukcesem. Rajd szybko zyskał sobie przychylność zawodników.
W sezonie 2016 dołącza do nas Partner Tytularny - firma Automore Sp z o.o. z Katowic - generalny dystrybutor produktówPENRITE
W 2016 roku odbędą się trzy rundy Przeprawowych Mistrzostw Penrite H6
19 marca - Ogrodzieniec, Jura Krakowsko-Częstochowska
9 lipca - Dzikowiec, woj. dolnośląskie
10 września - Hałda w Wałbrzychu, woj. dolnośląskie
Zasady
Każda z trzech rund PM Penrite H6 jest imprezą jednodniową. Zawodnicy poruszają się po w pełni wytaśmowanej pętli, o długości kilku kilometrów. Na trasie wytyczone są odcinki specjalne dla każdej z klas, które trzeba pokonać, lub ominąć.
Rajd trwa 6 godzin i będzie podzielony na dwie, 3-godzinne części. W ich trakcie załogi muszą pokonać jak najwięcej okrążeń pętli. Za każdy ukończony OS załogi otrzymują punkty. Wygrywa załoga, która zdobędzie jak najwięcej punktów w wyznaczonym czasie.
Odcinki specjalne mają charakter przeprawy. Każda z klas ma wyznaczone swoje OS-y. Wyciągarki będą potrzebne do podjazdów i wyciągania samochodów np. z wody. Nie będzie trawersów i potrzeby asekuracji.
Przy trasie rajdu wyznaczona jest strefa, w której mogą stacjonować serwisy. W trakcie zawodów zawodnicy będą mogli korzystać z pomocy mechaników, ale tylko na terenie strefy serwisowej.
W miasteczku rajdowym znajduje się Biuro Rajdu, w którym następuje rejestracja zawodników, znajdują się tam również strefy z artykułami sponsorów.
Rywalizacja toczy się w trzech klasach. Wzorem rajdu Poland Trophy pojazdy zostaną podzielone na No Limit, Advance i Challenge.
Klasa No Limit to auta maksymalnie zmodyfikowane, posiadające co najmniej jedną wyciągarkę mechaniczną. W klasie Advance wyciągarki mechaniczne są zabronione, można korzystać jedynie z wyciągarek elektrycznych. Klasa Challenge to auta z seryjnym nadwoziem, niewielkimi modyfikacjami zawieszenia i jedną wyciągarką elektryczną.